woensdag 12 januari 2011

Voor mezelf

Vandaag was een (halve) dag voor mezelf. Heb al veel les gegeven deze week en ben al elke avond tot 22u voor school aan het werk geweest. Vandaag was een dag om even een paar uur niets voor school te doen en ik heb dus beetje tv gekeken deze namiddag en wat gedut (kwestie van als ik binnen 6,5 jaar 30 voorbereid te zijn op m'n oude dag).
 
Nu ben ik bezig voor school *zucht* nadat mijn pc wederom besloot om weer een gigantisch hard tegen te werken door te blokkeren, niet te willen sluiten en dan per se updates te willen installeren -_-. Ik ben soms een uur bezig met gewoon mijn pc in gang te krijgen, ik begin er niet van te schrikken dat ik steeds meer Macs zie verschijnen naar wat ik hoor werken die dingen snel en goed. Ideetje voor als deze computer afgeschreven is.

1 opmerking:

  1. Tja, het is niet normaal dat je zo tegen je pc moet vechten :). Afhankelijk van de configuratie is het ook niet gezegd dat die ooit echt vlot zal werken (vb. Vista op een oude pc), maar er zijn een paar zaken die kunnen helpen:
    - als je met een schone lei wil beginnen: backups nemen en Windows herinstalleren
    - prestatie-opties aanpassen (configuratiescherm -> systeem -> tab Geavanceerd -> Instellingen (prestaties) -> beste prestaties
    - alternatieve software gebruiken die je systeem minder belast (bijvoorbeeld lichte virusscanner, VLC voor video, foobar2000 voor audio, Pidgin voor IM, enz...)
    - het aantal programma's dat mee opstart met Windows beperken
    - overbodige software verwijderen, overbodige services uitschakelen

    Je kan ook de automatische installatie van updates uitschakelen en ze enkel laten downloaden. Je kiest dan zelf wanneer je de installatie wil uitvoeren.

    BeantwoordenVerwijderen