woensdag 19 januari 2011

Gebuisd is gebuisd

Vandaag een aardrijkskundevakvergadering gehad met de ganse scholengemeenschap over leerlijnen, toetsen, eindtermen enz. Vooral geleerd dat al dat werk dat je zou moeten doen om geen zorgen te hebben bij inspectie dient voor 1) de schoon ogen van de inspextie en 2) voor ouders die van het principe zijn 'mijn kind schoon kind'. Als er in het schoolreglement staat dat 2 buizen voor hoofdvakken en 1 gebuisd 'bijvak' een c-attest is, dan ben je daar mee akkoord, punt. Geen gediscussieer voor de rechtbank dat het kind toch geslaagd was voor de vragen die in de eindtermen staan. Kan zijn, maar op zijn examen is gebuisd. Wat een gezever allemaal. Als ik alles zou doen wat er deze namiddag werd aangehaald, dan begint mijn week maandag om 7u 's morgens en eindigt ze vrijdag rond 22u en dan hebben we het weekend om te slapen...

Ik blijf erbij: verplicht een opvoedkundig diploma voor ouders! Als je ziet hoe kandidaat adoptie-ouders gescreend worden vooraleer ze geschikt zijn en hoe dan sommige marginalen zuipschuiten kinderen kweken als zot...
Enfin, soms ben ik een beetje te idealistisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten