maandag 12 november 2012

Uitzendconsulent 27bis

Nadat ik vandaag weer een 'u past niet in het gezochte profiel'-bericht heb gehad, ben ik ook productief langs de VDAB geweest. Want waar mijne tennis al niet goed voor is, iemand van in onze groep (journaliste van opleiding) wist te vertellen dat ze een opleiding ging volgen bij de VDAB tot uitzendconsulent. Net een job waarvoor ik al 35 sollicitatiemails heb gestuurd. En eerlijk? Ik wist niet dat je zo'n opleiding kon volgen bij de VDAB. Metser, schilder, secretaresse; zo'n dingen had ik in gedachte bij het woord 'VDAB-opleiding'.
Maar ik ben me dus vandaag gaan informeren in de Werkwinkel en ben ingeschreven voor de infomomentdag van volgende week. 't Is een opleiding van 8 weken (incl. stage) en het kost mij niks, in tegenstelling tot mijn mislukte operatie 'leerkracht Frans'...

1 opmerking:

  1. waarom probeer je toch niet in Brussel te solliciteren als leerkracht? Het is een moeilijk publiek, maar je krijgt er iets extra's voor (vermoed ik) omdat moeilijk mensen vinden die er willen werken.
    't Zou toch kunnen lukken? Als je stevig in je schoenen staat en inzet op gezag!
    Maar allé... een herscholing kan ook deugd doen, maar je moet je er goed en gelukkig in voelen.

    BeantwoordenVerwijderen