donderdag 17 mei 2012

Heilige Rita (bis)

Het heeft eventjes geduurd, maar ik heb niet altijd zin om hier iets te schrijven.
Enfin, waarschijnlijk benieuwd of Heilige Rita haar job heeft gedaan? Hangt er van af hoe je het bekijkt...
 
Ik ben in ieder geval niet geslaagd voor mijn stage. Iets wat ik eigenlijk zelf al twee maanden zeg omdat ik het zo aanvoelde, en waarbij ik dus uiteindelijk ook gelijk gekregen heb. Volgens die van Frans omdat mijn Frans niet sterk genoeg is om Frans te gaan geven, zeker (nog) niet in een derde of vierde jaar en ook omdat je blijkbaar voelt en ziet aan mij als ik Frans gaf dat ik geen taalleerkracht ben. Iets waar ik ze geen ongelijk in kan geven, ik voel mij beter thuis in mijn aardrijkskunde-, geschiedenis- en economielessen dan in mijn lessen Frans die ik als stage gedaan heb (of lessen Nederlands en wiskunde die ik in mijn 1e carrière heb 'mogen' geven). Ze zei ook nog dat ze ervan overtuigd is dat ik vast een goede leraar ben in mijn vakken waarvoor ik reeds een diploma heb. Ook een feit, desondanks het feit dat ik dit schooljaar geen werk vond...
 
Hoewel ik had gedacht dat ik half depressief zou zijn als ik echt zou weten dat ik op m'n stage gebuisd zou zijn, voel ik me eigenlijk niet slecht. 't Is zoals in een tennismatch: als je de wedstrijd niet meer kan winnen, moet niks meer en lukt alles. Hopelijk beloofd dat goede dingen voor mijn examens :). Het zorgt wel voor minder stress, alles wat ik nu nog 'goed' doe is mooi meegenomen...

Ahja, ik doe wel mijn jaar uit, anders heb ik € 3000 gespendeerd aan wel naar school gaan, maar dan niet het jaar uitmaken. Die leesboekjes enzo moeten hun geld opbrengen :D en als de examens goed zijn geweest -hopelijk- zie ik wel weer of ik mijn stage opnieuw probeer te doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten