dinsdag 28 september 2010

Verwarrend

Beetje chaos daarstraks. Nuja, chaos. Onduidelijkheid eigenlijk en dus verwarring.
 
Ik heb dus op dinsdag het 6e lesuur studie, dus mensen die dan weg zijn of ziek zijn en dan die klassen opvangen in de pvz. Deze week zijn er een heleboel excursies e.d. zodat de klassen die wegvallen voor excursie gewoon een studie-uur krijgen in het lokaal waar ze normaal moeten zitten mét opdracht. Daarstraks had ik dus studie in een 4e jaar met een opdracht voor chemie. Al eerste probleem: ze moesten een taak maken en de bijhorende leerstof instuderen tegen volgende les want toets. Nuja, meegaand als ik ben laat ik ze met 2 overleggen, want ja als je met 2 denkt kan je het aan elkaar uitleggen ens amen uitvissen. Dus beetje geroezemoes. Na een 10-tal minuten komt er een 2e klas binnengestapt, terwijl ik maar met 1 klas studie had. Ze hadden studie in hun eigen lokaal, maar er was niemand komen opdagen, enkele leerlingen waren naar het secreatariaat enzovoort. En ze hadden een toets van een lesuur en of ik die toets niet had... Niet dus, dusja, die ganse groep wat lichtjes geïrriteerd en al, als de leerlingen die weg waren geïnformeerd wat er juist gezegd, dan toch paar leerlingen naar leraarskamer gestuurd met de mededeling dat er een lijst is wie er op dat ogenblijk toezicht had, zodat de bijhorende toetsen wel in het kastje van die eprsoon zouden liggen.
Weeral een gedoe dat hen een gans lesuur beloofd was voor de toets en er was al bijna een halve les voor bij enzovoort enzoverder. Allez, nadat er nog 25min overbleef kwam dan de leerkracht op de proppen die eigenlijk studie had bij de andere klas. Finally, want ik vond het bijzonder verwarrend en moeilijk om 50 kindjes stil te krijgen.

Bij het naar huis gaan zie ik de onder-directrice. Wanneer ik tijd had om eens te praten over klasmanagment, omdat ze dat doen met alle nieuwe leerkrachten/interimarissen. Maar ik geloof van die regen geen fluit. En dat ondanks het feit dat ik zelfs met een klas die bekend staat als "moeilijk" niet echt grote problemen ondervind, vind ik het toch ergens verdacht en zit het in mijn hoofd...

Ahja, nog dit. Deze morgen een brief van de vakbond. Dat ze nog altijd wachten op formulier C(nummerzoveel). Is dat niet om iets te krijgen?

1 opmerking:

  1. probeer je geen zorgen te maken hé over dat gesprek. Je begint ervaring te hebben... dus waarom zou het je nu niet lukken in de klas?! En 't is altijd wel moeilijker bij een interim-opdracht dan bij een opdracht voor het hele jaar.
    Probeer om zelfzeker te zijn... en wacht af. Misschien willen ze idd alleen maar weten of je een mentor wenst of niet...

    BeantwoordenVerwijderen