vrijdag 10 september 2010

Trucjes

Soms zijn de meest idiote dingen nog het makkelijkste om een klas in het gareel te laten lopen. Ik eindig namelijk mijn week met een vrij ambetante klas het 7e uur. Ik had ze, net zoals al mijn andere klassen, op vaste plaatsen gezet, sommige met tegenzin, en duidelijk gemaakt dat het ook voor mij het 7e uur op vrijdag was. Een mooie afspraak gemaakt: meevolgen, niet ambetant doen en ze konden stipt als de bel ging naar huis; 1 agenda bij mij was garant voor toets volgende les en pas inpakken als het belde. En het heeft gewerkt. Ok, ze waren niet suuuperstil en de ene doet geen klop en de andere werkt mee, maar op een keer "Stoel deftig zetten.", "Naar voor kijken." en enkele keren "Nu terug stil." vond ik het eigenlijk best nog wel meevallen. Zien of het volgende week ook nog lukt... (al moet ik zeggen dat ik nu wel een beetje fier ben op mezelf)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten