donderdag 15 juli 2010

Het perfecte Nina-model (m/v)

Het glossymagazine van Het Laatste Nieuws gaat deze zomer op zoek naar het Nina-model 2010 (m/v). Omdat mooie mensen kijken altijd leuk is is dat één van de dingen waar ik elke dag snel even naar kijk (vooral naar de mannelijke kandidaat dan). En het is me opgevallen dat iedere gast die daar ingestaan heeft als kledingmaat S of M heeft. Hallo zeg! Daar keldert mijn gans wankele zelfvertrouwen, ik heb hélémààl geen S of M als kledingmaat! Maar als je het wilt maken als een famous iemand en je valt niet op door je zangtalent of iets anders, maar door je figuur maken er bitter weinig mensen kans. Alsof een S of M als kledingmaat garantie geeft op een gracieus en knap uiterlijk. Niet dus. Want de helft van die gasten had dan wel een slanke lichaamsbouw, hun gezichten daarentegen waren toch minder. En voor zover ik weet is dat geen reportage in zwemkledij... Ik bedoel: een relatief knap lichaam (slanke jongens vind ik per definitie wel een mooi lichaam hebben) onder een lelijke kop maakt nog altijd een lelijk persoon. Ok, niet dat bierbuiken en gigantisch overmatig vet zo aantrekkelijk is, maar wat is er mis met iemand die in de winkel op zoek moet gaan naar kleren in maat L of XL? Daar zitten toch ook knappe jongens (en meisjes) bij...

Als iemand een mooi gezicht heeft, er verzorgd uitziet en geen ton overgewicht meezeult vind ik het over het algemeen al een knappe jongen (wat waarschijnlijk ook wel voor meisjes geldt). Met enkel degenen te tonen die gezegend zijn door Moeder Natuur met perfecte maten maak je, denk ik, een heleboel mensen die 'gewoon' normale maten of dat tikkeltje meer hebben nog een pak onzekerder dan dat ze nu al zijn. Gewoon omdat mensen vaak op enkel en alleen uiterlijk worden beoordeeld (ok, ik geef toe: mensen die ik lelijk vind ga ik ook niet automatisch in mijn vriendengroep opnemen, maar je snapt wat ik bedoel). Er zijn ook mensen die gewoon mooi zijn zonder dat slanke lichaam te hebben waarbij zelfs een short uit een vuilniszak gesneden als gegoten rond hun lichaam zit...

(ja, ik erger mij daaraan! is het toegelaten? :-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten