zaterdag 6 november 2010

There comes the snow

Ergens ben ik wel blij dat de winter eraan komt en de temperaturen een duik naar beneden geven. Ok, de zomer is wel fijn omdat de natuur dan in bloei staat en het lekker warm is en je (meestal) vrolijk wordt, gewoon al van door het venster naar buiten te kijken en te zien hoe dat de zon het landschap in licht doet baden en dat de hemel zo blauw is als het zuiverste blauw met hier en daar van die schattige wolkjes.
De lente vind ik maar niks omdat ik hooikoorts heb (voor de volledigheid).

Maar ook de winter heeft zijn charmes. Ik vind het altijd een beetje erg wanneer na een koude periode, de temperaturen weer boven 0°C gaan uitkomen. Gewoon, het koude weer nodigt uit voor gezellige avonden, knus in de zetel achter een dampende tas warme chocomelk. Zalig. Gewoon knus en dicht bij elkaar zijn. De winter straalt gezelligheid uit, wanneer het niet té hard waait en geen hele dagen regent én je het natuurlijk zelf ook een beetje gezellig maakt. Lekker knus bij elkaar in kamerjas onder een dekentje naar leuke programma's/films kijken. Of voor de liefhebbers: dicht bij elkaar met een goed glas wijn en een leuk gesprek. Stilletjes hoop ik (al is het natuurlijk ergens verkeerd, en kan hoop snel in wanhoop omslaan), dat ik tegen dat de winter echt op gang komt (rond de kerstdagen en januari) dat er ook in mijn leven opnieuw iemand is waarbij ik vurig uitkijk naar koude winteravonden in de zetel mét warme chocomelk.

Lieve Sint, ik ben heel braaf geweest dit jaar ... *hinthint*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten