maandag 10 september 2012

Wake-up call

Deze morgen ben ik wakker gebeld. En daarbij gezegd staat mijn gsm luider dan ik dacht; als je even in verdachten verzonken bent is het echt schrikken wanneer plots die bel-beltoon afgaat. Maar dit gezegd zijnde.
Het was de directeur van een school uit Herentals die iemand zocht om fulltime Frans te geven tot kerst, met mogelijkheid op verlenging. In mijn ogen is dat directeurs voor 'er zit een zwangerschapsverlof aan te komen met kans dat de persoon in kwestie er ook nog moederschapsverlof aan koppelt.' Ik heb eerlijk gezegd dat ik dat wel zie zitten, en dat ik vorig jaar effectief Frans heb gestudeerd, maar dat ik dat diploma niet gehaald heb. En als ik mijn cv van de VDAB-site erbij neem, staat dat er ook tussen haakjes bij. Maar toch, ik heb die opleiding uitgedaan, dus dan mag ik die toch vermelden zeker? Enfin, het kwam er op neer dat die meneer dat niet zo praktisch vond end at hij het dan waarschijnlijk over het hoofd had gezien. Dus nop, we zijn geen werkervaring rijker tot nog toe.
 
Eerlijk gezegd ben ik ook niet wildenthousiast om alleen maar Frans te geven, al smeken ze me ervoor. Na mijn stagebespreking was de goesting compleet verdwenen. Wat niet wil zeggen dat ik, bijvoorbeeld, een interim met 8 uur Frans in de 1e graad en nog eens 8 uur aardrijkskunde/geschiedenis/als-het-echt-moet-economie niet zie zitten. In mijn eerste jaar heb ik ook 8 uur Nederlands gegeven en twee jaar terug zelfs 8 uur wiskunde (in bso) gegeven en daar had ik geen opleiding voor. Maar om enkel Frans te geven, zelfs al geeft een school mij de kans, daar voel ik me na de doortocht van 'Die van Frans' tijdens mijn stage toch te onzeker voor.

Maar, laten we het positieve onthouden: ik word nog gebeld.
En gemaild door de VDAB met 'een job voor jou!' die dan een opdracht Muzikale Opvoeding blijkt te zijn. Ik heb 0,0 ritme in mijn lijf, wat zou ik M.O. gaan geven. en dan staat er bij 'Toch niets voor jou? Vul zo veel mogelijk gegevens in zodat we de best passende job voor jou kunnen zoeken.' Terwijl op mijn VDAB-profiel mijn diploma ingegeven staat met àlle mogelijke vakken (zelfs een vak 'ecologie' mag ik geven :s) die ik mag geven ...

1 opmerking:

  1. Ja, het is niet gemakkelijk hé? Van vrienden die afstudeerden als leraar, hoor ik ook dat ze niet meteen te springen staan om in't onderwijs te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen