maandag 24 september 2012

Op bestelling

Ik heb een vriend die absoluut niks met sport te maken heeft. Aan wie de Spelen in Londen zijn voorbijgegaan zoals het voetbalseizoen aan mij voorbij gaat. En die dus ook verbaasd was dat ik gisteren naar het WK wielrennen aan het kijken was en die niet snapte wat er zo 'leuk' is aan, in dit geval, een 'simpele' koers.
Wel, ik kijk graag naar de koers vanwege zo'n momenten. Kippenvel krijg ik dan en nog meer als blijkt dat de onderneming ook nog eens goed afloopt. Ooit, in een ver verleden, heb ik bij opvoedkunde geleerd dat overwinningen van sporters het voorbeeld zijn van 'plaatsvervangende succeservaring (of dat 100% de juiste term is, weet ik niet meer, maar het principe klopt wel :)) En nog maar eens een bewijs dat de Belgen top zijn in het wielrennen, waar we het zelfs tot wereldkampioen kunnen schoppen. Iets waarvan ik in het voetbal nog niet zo zeker ben...

We kunnen een wielerjaar dus weer geslaagd afsluiten. Tom Boonen die zowat elke Vlaamse klassieker gewonnen heeft en een Belg die wereldkampioen is... Wat kan een mens nog meer willen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten