woensdag 12 september 2012

Lukas 4 President!

Ik heb voor een zeldzame keer in mijn leven gedacht: weet je wat? laten we eens zot doen! En zodus ben ik kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen. En nee, niet spontaan. Ik ben gevrààgd. Zoals zo vaak zou je nu kunnen denken van hoe geweldig hoog ik in mijn gemeente in aanzien moet staan dat ik gevraagd word om op een lijst te staan, maar het verhaal op zich is minder romantisch.

Het is een via-via verhaal geweest dat die ene lijst nog mensen nodig had om op de lijst te staan. Dus ik dien een beetje als opvulsel en dat voor een lijst waar ik niet meteen spontaan bij denk: daar stem ik op! Ik had dus eigenlijk al làng uitgemaakt voor welke partij ik zou stemmen, en nu vraagt een andere lijst of ik bij hen wil komen staan. Het heeft 3 weken gepieker en thuisoverleg gekost en uiteindelijk ben ik vooral voor de egocentrische pro's gegaan. Nee, ik zal 100% zeker niet verkozen worden, dus ik heb geen grote masterplannen in gedachten voor de komende 6 jaar. Het is vooral het netwerken en socializen dat me over de streep heeft gehaald en niet de campagne die gevoerd moet worden. Ik krijg mezelf nog niet verkocht aan een schooldirectie, wat zou ik mezelf politiek kunnen verkopen. Het gaat over contacten leggen die op termijn misschien wel eens voor mij voordelig kunnen uitdraaien, en geef toe: binnen 6 jaar ben ik echt bejaard en hoop ik niet meer in Hotel Mama te verblijven, dus waarschijnlijk is de kans groot dat ik tegen dan ook in een andere gemeente woon. Maar kom, het is eens iets anders... En onder het motto 'baadt het niet, dan schaadt het niet' hebben we besloten om 'ja' te zeggen tegen een lijst die zich als onafhankelijk wil profileren en waar een beetje politiek blauw nooit geen kwaad kan :).

Ahja, van het werkfront. Heb net online gesolliciteerd bij een CVO in Aarschot. In het volwassenenonderwijs zijn economische richtingen 'in' en kan ik misschien iets betekenen, net zoals in het tweedekans secundair onderwijs waar ook wel aardrijkskundige en geschiedkundige cursussen worden gegeven. In Mechelen onderwijzen ze zelfs ganse secundaire richtingen mét aardrijkskunde en geschiedenis; dus ook daar kunnen ze nog een mailtje van meneer Lauridsen verwachten. Als ik dan toch niet welkom ben in het 'gewone' onderwijs zoek ik mijn kansen wel in het volwassenenonderwijs, ik wil lesgeven in mij vakgebieden; bedoeling was voor 11/12 tot 15/16-jarigen, maar ik kan er waarschijnlijk evenveel voldoening uithalen als mijn publiek uit volgroeide mensen bestaat :).
Duimen jullie mee op een verlossend telefoontje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten