woensdag 26 september 2012

Date met de VDAB

Het gestress voor mijn VDAB-date was overbodig. Op de VDAB zelf dan toch. Ik heb langer gezocht naar wààr de VDAB in Diest was dan dat ik eigenlijk onderweg ben geweest. Het gebouw stond namelijk niet op de plaats van het ballonnetje van mijn kaartje van Google Maps dat ik had afgeprint, en een wegwijzer die niet op 5mm van de grond hangt en daarbij nog eens verstopt zit achter een bord waar in het groot opstaat hoe je de parking van de Brico moet bereiken helpt wel.
 
Voor de rest heb ik vooral gewacht. De infosessie waren eigenlijk dingetjes die ze evengoed in een pdf-documentje had kunnen steken en echt nieuwe dingen heb ik niet gehoord. En mijn 'oriënteringsgesprek' was weinig oriënterend (wel een 40min moeten wachten denk ik, en de info was op 20min ook verteld en mijn gesprek was nog korter). Een overzicht van wat er gezegd geweest is.
VDAB: 'Ah, je bent leerkracht. Hoe komt het dat je geen werk vindt? :o'
Ik: 'Als ik dat wist zat ik hier niet, en wat er is is 6uur in Brussel en 8uur in Antwerpen zodat ik er uiteindelijk geld moet in investeren dan dat ik verdien, en da's de bedoeling niet...'
VDAB: 'Inderdaad.'
Ik: 'Ik heb wel nog gesolliciteerd in het volwassenen- en tweedekansonderwijs omdat daar vaak opleidingen gegeven worden die in de lijn liggen van mijn diploma, heb vorige week nog gesolliciteerd via de site in Genk.
VDAB: 'Dan kan ik weinig zeggen, ik zal uw naam doorgeven...'

Om maar te zeggen: ik heb daar duidelijk gezegd dat dit jaar en ook volgend jaar (met de invoering van een algemeen vak 'economie' voor alle kindjes in de 1e graad) het onderwijs als sector nummer 1 zie. Heb ook wel verteld dat ik heb rondgekeken in de vacatures van andere sectoren en dat ik daar wel dingen heb gezien die me ok lijken, maar dat dat zaken zijn voor nà de herfstvakantie.
 
Ondertussen is ook de mysterieuze telefoon opgelost. Op de VDAB staat een vacature van die school waarin ze voor een maand een eco-leerkracht zoeken, te beginnen vanaf vandaag.
En er is op de steenweg Leuven-Diest (waar de VDAB ligt dus) een hoerenkot voor jongens. Vond het ergens wel grappig.
Maar dit geheel ter zijde...

1 opmerking:

  1. Haha, ja best wel grappig :) Je zou bij job het werk en het plezier nog kunnen combineren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen