donderdag 7 februari 2013

Test-1-2-3-Test

Vandaag mijn online-testen gedaan voor mijn sollicitatie bij Randstad. En ik vond ze moeilijk. Dusja, ik zal waarschijnlijk grandioos gebuisd zijn en een geweldige 'dank u voor uw interesse, maar uw testresultaten waren onvoldoende om u mee te nemen in het verdere verloop van onze selectie' te horen krijgen. Maar je moet mij eens uitleggen hoe je in een logicaoefening die start met een vierkant, een cirkel en een driehoek na 3 figuren kan overgaan in ineens een ruit, een vierkant en een driehoek. Waar daar de logica inzit, is ver te zoeken: da's gewoon magie. Hocuspocus.

En die testen geven me zo'n aapje-in-de-zoo-gevoel. Eeen circusattractie: is hij wel verstandig genoeg om die job te doen (nu gebleken is dat leerkrachten in opleiding zelfs niet meer weten waar de Atlantische Oceaan ligt en wie Herman Van Rompuy is) en of ik psychisch wel goed in orde zit en handelingsbekwaam ben om een job in de uitzendsector te doen.
Ik heb zo het gevoel dat mijn zoektocht naar een job nog zeer lang kan duren, omdat nu altijd die stomme testen mij genekt hebben.
(Er is een reden waarom ik noooooit een IQ-test wil doen, aangezien die ongeveer uit gelijkaardige testen bestaan.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten