donderdag 30 augustus 2012

Afscheid

 
Toen ik beneden kwam en in de verte op de krant een grote foto van Clijsters zag staan, wist ik al hoe laat het was: ze was uitgeschakeld op de US Open. Veel te vroeg, uiteraard. Meestal gaat dat zo als iemand een afscheid aankondigt dat het altijd toch niet iets vroeger komt dan dat je had verwacht.
 
Het zal raar doen vanaf nu, want Clijsters was toch een vaste waarde in het sportnieuws, zeker tijdens de grote tornooien, en het zal nu een leegte blijven. Nuja, 'leegte', er zijn altijd andere dingen in de wereld uiteraard, maar toch. Ben er vrij zeker van dat dankzij het succes van Clijsters en Henin was dat ik bijna 9 jaar geleden ben beginnen tennissen. Voor het eerst was er echt aandacht voor het (vrouwen)tennis nu er ook Grand Slamfinales waren met landgenoten en ik zat voor de tv, toen Clijsters als eerste Belgische een Grand Slamfinale bereikte.
 
Het is jammer dat ze haar carrière moet beëindigen tegen, eventjes oneerbiedigwezend, 'debutante', zeker nadat ze de eerste set voor het grijpen had. En er had misschien meer in gezeten in haar tweede carrière, zeker als je zag hoe ze eraan begon. Maar het vraagt een boel respect dat ze ondanks alle blessureleed van de afgelopen maanden bleef doorzetten om toch te proberen om enkele doelen te behalen, of er op zijn minst zo dicht mogelijk bij te geraken.

Ik denk dat we ze nog gaan missen ...

1 opmerking:

  1. Binnen een paar jaar zal ze daar wel weer staan, de vorige keer was het toch ook zo ? Begrijp me niet verkeerd, ik vond het leuk om naar haar tennis te kijken, maar mensen die zo goed zijn, stoppen nooit écht. Ze zal wel actief blijven in de tennis wereld.

    BeantwoordenVerwijderen