woensdag 15 december 2010

Handgeschreven

Ik heb een 'fascinatie' voor handschriften en het zien schrijven. Niet dat ik iemand kan ontleden aan de hand van zijn geschrift, ofzo. Maar ik kan, bij examens bijvoorbeeld, wel genieten van iemand die mooi schrijft. Om de één of andere reden vind ik een mooi handschrift zien mentaal relaxerend. en zo valt het me ook meer en meer op hoeveel mensen (jong en oud) hun letters allemaal apart schrijven, soms echt nog eens elke letter in stukken gehkapt, of hoe ze er alleen maar in slagen om 2 of maximum 3 letters aan mekaar te schrijven. Dat terwijl een vloeiend handschrift zo leuk is om te zien. Ik vraag me altijd af of die mensen zelf niet hoorndol worden van het constant opheffen van hun balpen of vulpen? Zoiets moet toch enorm vermoeind zijn? Of is dat maar een gedacht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten