maandag 29 november 2010

Als het maar mooi verwoord is

Daarstraks nog personeelsvergadering gehad over 'de doorlichting: nieuwe stijl'. Buiten het feit dat we dat kunnen samenvatten als een hoop pedagogen en andere inhoudsvakbekwame mensen die altijd het beter weten, maar zelf al lang de voeling met het lesgeven, is er vooral iets heel bizars blijven hangen. de directeur maakte de kritische opmerking dat nergens in de omschrijving van de nieuwe stijldoorlichting beschreven staat wat een goede leerkracht is. Blijkbaar staat nergens beschreven wat een goede leerkracht is. Dus is de directeur gaan opzoeken op de websites i.v.m. doorlichting en aanverwanten. Blijkbaar heeft een goede leerkracht vooral een mooie visie.
Oftewel: als het mooi op papier staat, ben je super, ook al leg je het van geen kanten uit, of kan je het niet: maar het staat prachtig op papier, dus ben je een superdeluxeleerkracht. Iemand die probeert zijn lessen interessant te geven, met hand en tand uitlegt, oefeningen en veel toetsen doet om alles te laten leren en die bezorgd is met zwakkere leerlingen (die uiteraard wel hun best doen, anders eigen schuld...), maar die heeft geen prachtig verwoorde visie: zo iemand is dus een slechte leerkracht.
Kan je nog volgen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten