dinsdag 20 januari 2015

Voornemens

Eigenlijk maak ik nooit echt goede voornemens aan het begin van een nieuw jaar. Omdat ik van mezelf goed genoeg weet dat ik ze toch niet volhoud. Zo zeg ik al jàren dat ik meer wil sporten en wat strakker wil staan (kwestie van me wat beter te positioneren op de single-gay-markt). Helaas.
 
Maar nu speel ik toch met het idee om eens 'vrijblijvend' langs te gaan bij een diëtist(e). Ik vind van mezelf dat ik, ondanks mijn zittende job, toch vrij goed even strak (of even dik) blijf, maar toch. Ergens begin ik het idee te krijgen dat ik langzaam verdik en ik wil niet op mijn 30e een (single-)dikkertje zijn.
Hoewel ik, dankzij mijn vorige job, niet meteen sta te springen voor een dieet. Op mijn vorige job stond ièdere vrouw op dieet. Sommigen waren zelfs zo fanatiek bezig met eten (of afvallen, schrap wat niet past) dat ze wisten dat kerstomaten meer calorieën bevatten dan gewone tomaten. Persoonlijk eet ik geen van beide, omdat rauwe tomanten -samen met een gekookte patat- zowat één van de meest de-gou-tantste dingen moeten zijn die je kan eten. Er waren ook collega's die op dieet waren, en vooral dat is wat me verontrust. Eten met een keukenweegschaal (100gr van dit, 200gr van dat, 25gr zus en 75gr zo) en je schuldig voelen omdat je nog maar zin hebt in bv. frietjes. En dan het verplicht gaan sporten (aka lopen, da's de enige sport die nog bestaat heb ik de indruk). Dus nee, echt vrolijk word ik er niet van. Om dan nog maar van het gedoe thuis te zwijgen...
 
Dan denk ik maar aan de sixpack en het zwembadproof lichaam dat mij te wachten staat. *Not.*
Al is het idee om in een kledingmaat kleiner te passen wel aantrekkelijk. Maar dan zonder het lopen (bah, da's nu toch geen sport? Wat is daar nu leuk aan?) en het mezelf schuldig voelen als ik zin in iets heb. Als ik morgen van de trap van en dood ben, ben ik vet met mijn dieet...
 
Voor de rest zijn mijn voornemens beperkt:
  • meer bloggen dan in 2014 (minder wordt trouwens moeilijk :-) );
  • mijn job behouden, de volle 365 dagen lang (en daarvan zijn er al 20 geslaagd) en liefst langer;
  • een lief vinden, maar ook dat is al 2 jaar een doelstelling
  • de tag van WildCard beantwoorden die sinds 20/11/2014 in mijn mailbox zit. Jaja, ik ben het niet vergeten :-D

2 opmerkingen:

  1. Oei, en ik eet net zo graag kerstomaten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @C*
    Toen ik dat hoorde had ik een *tuuuuut* in mijn hoofd. Als je dat al weet, ben je er wel fél mee bezig :D

    BeantwoordenVerwijderen