woensdag 21 januari 2015

Opportuniteiten

'Jobopportuniteit'
Wat is er mis met het woord 'vacature'? Bij Econocom hoorde ik voor het eerst spreken over (job)opportuniteiten, en op mijn huidige werk wordt dat ook gebruikt. Ik vind het een vies woord. Ik gebruik consequent het woord 'vacature' - net zoals ik ook 'cv' zeg en niet 'ceeveetje' (kom je nogal simpel en goedkoop over als recruiter, vind ik).
 
En een vacature is geen opportuniteit, bij werk zoeken kom je geen opportuniteiten tegen. Een appartement in het 1e arrondissement van Parijs voor, bv., € 150 000 te koop zien staan, dàt is een opportuniteit.
 
Dus, we zeggen 'cv' en niet 'ceeveetje' en we hebben het over een 'vacature' (of desnoods een 'jobaanbod', als 'vacature' te boertig klinkt), maar niet over 'jobopportuniteit'.
Bah, blijft een vies woord.
 
Willen we dat afspreken?
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten