dinsdag 16 oktober 2012

Sollistress!

Morgen om 13u30 in Brussel-centrum. Mijn tweede sollicitatiegesprek van het jaar. Hoera! Het eerste sollicitatiegesprek buiten het onderwijs. Beetje bedroefd. Mijn achtste sollicitatiegesprek ooit. Weinig ervaren.
En ja, ik heb morgen weer levensduurverkorting wegens stress en schrik voor het onbekende. Als ik solliciteer in het onderwijs weet ik wat ik kan verwachten en wat ik zal zeggen wat mijn goeie en minder goeie punten zijn, maar bij dit gesprek heb ik totààl geen idee wat het zal geven. Welk soort vragen ze zullen stellen en wat die zogenaamde 'testen' inhouden. Heb ter voorbereiding de checklist van de VDAB doorgenomen en wat zaken opgeschreven en heb ook zowat alle testen eens uitgeprobeerd. En slecht waren ze niet, behalve degene die handelden over cijferreeksen. Maar da's wiskunde en is op 1 juli 2005 allemaal collectief gewist.

In ieder geval zie ik me ergens die job als uitzendconsulent wel doen. Er is een klik. Zoals bij dat ene paar schoenen dat meteen opvalt in de winkel en dat je absoluut moet hebben. Of hetzelfde verhaal bij die ene leuke broek en die toffe trui. Of wanneer je een date hebt met een jongen en wanneer je heb voor de eerste keer 'live' ziet er meteen een klik is in je hoofd en een warm gevoel in je buik en je stilletjes denkt 'wauw'.
Nu hopen dat er morgen aan de andere kant van de tafel ook zo'n klik is.

2 opmerkingen: