donderdag 3 februari 2011

Pedagogische studiedag

Morgen is het op school pedagogische studiedag. Thema is ... euh ... computerdinges :-D. Wat de 'extra' mogelijkheden van SmartSchool zijn, hoe het puntenboekje werkt, het leerlingvolgsysteem enz. Denk wel dat ik morgen zo nu en dan het gevoel ga hebben van 'ok, dat wist ik al eeeeeuwen!', al hoop ik natuurlijk dat die momenten beperkt zullen zijn. Voor de rest wordt er 's middags een koude schotel aangeboden. -_- Als er nu iets is wat ik niet graag eet is het rauwkost en dan zeker niet in de vorm van koude schotels. Hier thuis zijn ze er nogal fan van, en elke keer als we dat in de zomer eten heb ik ietvan: we kunnen wel verder voor 3 jaar. Dusja, de middagpauze zal zeker niet het hoogtepunt van de dag worden...

Wat ik wel leuk vind, is dat ik deze week zo maar even 4 uur (!) minder wiskunde moet geven. Vrijdag is namelijk de meeste stomme dag van de week met 4 uur wiskunde. voor degene die het nog niet wist: ik heb een hèkel aan dat vak en heb begod geen idee hoe je defti uitlegt dat er in 1m 100cm kan, ant er zijn er volgens mij bij die dat niet doorhebben. en ik heb ook op vrijdag 2 uur (!) 2BVL, van al mijn 12 klassen is dat de klas waar ik de meeste hekel aan heb, allemaal omdat er daar 2 ambetante joeng inzitten die de boel voor iedereen verpesten...

Wat ik ook een goede grap vond... Vorige week was het chrysosthomos en er was er ene naar huis gegaan uit 1b, omdat hij er niet tegenkon. Ik doe een toets het laatste uur, zeg hem de volgende les (= vorige maandag) dat hij ze mag inhalen tijdens de middagstudie vandaag. Ik sta erop te kijken dat hij het inschrijft hoe-wat-waar-wanneer, want het is een ASS'er. De volgende dag komt zijn GON-begeleidster 'dolleuk' vertellen dat hij niet weet wat hij moest leren en waar hij moest zijn. Allez, de hele boel uitgelegd en ze ging het doorgeven om dan vandaag te horend at hij niet is langsgeweest wegens 'te veel schrik'. Het klinkt misschien cru, maar wat kom je dan doen op een 'normale' school als je voor alles en nog wat bang bent. Ik ga niet speciaal mijn middag opofferen omdat hij niet in een studielokaal met 10 anderen zijn toets wil laten maken. nu mag hij ze volgende keer inhalen tijdens een GON-uur, 'k ben benieuwd...

1 opmerking:

  1. misschien moet je toch wel eerst even iets lezen of je verder informeren over 'ASS'... voordat je deze dingen neerschrijft!
    misschien moet je in 't kort even dit korte stukje bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=tifTdk4qve0
    En verder... een deugddoend weekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen