dinsdag 22 februari 2011

Leeg maken

Tijd dat het vakantie is. Het is een relatief lange periode end at begin je te merken. Klassen die druk zijn, veel zieke leerkrachten, leerlingen die zo vaak afwezig zijn dat ze hun inhaaltoetsten zelfs missen. Allez, ik denk dat het duidelijk is wat ik bedoel.
 
Nuja, als ik eerlijk ben, moet ik zeggend at ik er ook wel naar uitkijk. Een weekje zonder te moeten opstaan, zonder drukke klassen te moeten entertainen en ook gewoon eventjes het hoofd school-leeg maken. En vooral: weten wat verveling is. Al hoop ik stilletjes dat ik een 'goed gevulde' vakantie tegemoet ga. Dat ik eens met vrienden kan afspreken en me echt kan amuseren en onspannen i.p.v. voor tv het hoofd moeten proberen wat lichter te maken. Heel even maar, want 2 weken na de krokusvakantie zijn het examens. En aangezien de tweede graad enkel examens heeft van hoofdvakken en BSO ook later begint zit ik soms dubbel geboekt. Les moeten geven in voor- en/of namiddag én al examens verbeteren... :-s Ik zit nu al in mijn hoofd planningen te maken :-). Ga proberen vooral een 'moeilijk' (als in: examen met niveau van herseninspanning) en toch vlot verbeterbaar examen ineen te steken. Maar da's voor binnenkort...
Nu ga ik vooral genieten van de gedachte dat het morgen woensdag is :-D

1 opmerking:

  1. Hey... februari is altijd de moeilijkste maand van het schooljaar met leerlingen die wat lastiger zijn dan gewoonlijk. Dat is een gekend fenomeen.Dus troost je... die is bijna voorbij.;-)
    En idd... laat de krokus maar een ECHT vakantie zijn. Daar heeft iedereen wel deugd aan.

    BeantwoordenVerwijderen