donderdag 10 februari 2011

Functionering

Vandaag op functioneringsgesprek geweest bij de directeur (m'n oude klastitularis van het 6e middelbaar :-p), m'n eerste functioneringsgesprek, dus best wel spannend...
Twee weken geleden is hij komen kijken naar een les aardrijkskunde in het tweede jaar en dus nu volgde een beetje de 'evaluatie'. Nadat er een misverstand was geweest bij het verzenden van het SmartSchool-bericht (mijn DB-account bestaat nog, en sinds dit jaar vind je alle leerlingen, leerkrachten ... van alle scholen van de scholengemeenschap op dat berichtensysteem), hij had namelijk het berichtje voor de afspraak verzonden naar mijn DB-account. Dus toen hij gisteren er even naar vroeg kwam ik complèèt uit de lucht gevallen. nogal een gelukd at gisterenavond mijn euro viel om eens mijn DB-account eens te checken...

Het gesprek op zich was minder indrukwekkend dan ik verwacht had. Wat je vond van de school en of je je draai vond enzo. en dan kort wat hij van mijn les vond. Over de ganse lijn ben ik, denk ik toch, behoorlijk geslaagd. Ok, eigen lof stinkt, maar ik ga niks slechts vertellen als er niks slechts te vertellen valt ... er was één puntje van kritiek, één van mijn kinderziektes: mijn spreeksnelheid. Ik ben me ervan bewust dat ik snel kan spreken maar ik ben me er niet van bewust wanneer ik dat doe. Meestal als ik veel vertel en ik op dreef kom. Ik probeer er aan te werken, maar de aard van het beestje is niet te veranderen op 1-2-3. Jammer, want voor de rest was wel alles redelijk in orde (of zo heb ik het toch begrepen). Gelukkig is het niets fundamenteels aan mijn lesgeven op zich, en dus niks wat niet verholpen kan worden ;-).
Fieuwie!

1 opmerking: