woensdag 28 juli 2010

Auto-afwas-perikelen

De auto afwassen, ik hààt het. Dat natspuiten is nog wel fun, maar de rest. Heb je net de auto ingezeept en terug afgespoten, dan denk je "Jep, we zijn er!". Maar nee hoor, dan moet je die auto nog afdrogen ook. *zucht* En als je denkt dat je er dan écht van af bent, moet je nog de binnenkant van de deuren en de koffer nog eens afdrogen. *dubbelzucht* Nop, niet aan mij besteed, waarschijnlijk ook daarom dat ik de auto maar gemiddeld 4 keer per jaar afwas, tijdens de schoolvakanties. En als ik me eindelijk door die vervelende klus heb geloosd heb ik er niet veel geniet van. Een opsomming van de mogelijkheden, beginnend met het ergste: nog tijdens het afdrogen begint het te regenen zodat al het werk al om zeep is voor het af is; bij de eerste rit of parkeermoment begint het te regenen; of bij de eerste rit heb je het fenomeen 'wegenwerken + modder' op de reisroute liggen, ook fijn. Daarom dat ik het haat!

Zoals vandaag. De papa was de auto aan het afwassen (wat hij volgens de mama relatief graag doet) en ik dacht bij mezelf dat ik me eens van mijn goede kant ging laten zien door hem te helpen - het feit dat werk gedeeld door 2 half werk is speelde ook wel mee. Goed, we waren bijna klaar met afdrogen (op de wielen en de binnenkant van de deuren na). Drup ... drup ... drupdrup ... drupdrupdrup ... *stortregendrup*. Aaaaarghhhhhh! Na zowat een half uur gescholen te hebben zat de auto terug onder het (regen)water en de bijhorende opgespatte zandkorreltjes van onze kasseien plus afgewaaide bladeren van de bomen van de buren. Zeg maar 'dag' tegen het afdroogwerk.
Om die auto dus afgewassen en afgedroogd te krijgen heb ik die met de papa dus 2 keer moeten afdrogen. Waarvan de 2e keer onnodig was geweest had het nog 10 minuutjes (!) drooggebleven! Boe!


(En ja, ik weet dat een carwash een mogelijkheid biedt :-), maar denk niet dat de papa dat fijn zou vinden, ik zou weeral als 'lui en gemakzuchtig' bestempeld worden...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten