donderdag 5 februari 2015

Geld maakt niet gelukkig

Geld maakt niet gelukkig.
 
Dat vooral blijven herhalen. En nee, niet denken 'maar het is wel gemakkelijk'. Gewoon niet aan denken...
 
Op de website van Het Laatste Nieuws staat een leuke link om te berekenen hoe lang het duurt voor jou duurt om het jaarsalaris te verdienen van enkele voetballers (o.a. Hazard, Ronaldo ...). Vooral deprimerend, eigenlijk. En het roept bij mij de vraag op: wat doen voetballers dat zo'n salaris rechtvaardigt?
 
Toen ik pas op mijn huidige job was, en ik 's middags ging tanken, was er een gesprek op Q-Music tussen Kürt Rogiers en Steven Dufour. Blijkbaar een wekelijkse rubriek dat sommige jobs waarvan de perceptie is dat het easy geld verdienen is, toch wel hard knokken is. toen ging het dus over voetbal...
 
Kürt: En Steven, hoe laat sta je 's morgens op?
Steven: Rond 7u45, om dan rond 9u op de club te zijn.
Kürt: En hoe ziet de rest van je dag er uit?
Steven: Eerst wat trainen in de voormiddag, en in de namiddag volgen sommige (!) spelers een individueel programma...
 
Kürt deed zijn best, maar ik had niet de indruk dat voetballer zijn een zware job is. Easy money, zou ik zeggen. En dan enkele weken later een artikel lezen dat veel eersteklasvoetballers geldproblemen hebben. Vraag jezelf maar niet af wat er zou gebeuren als die topsporters een 'normaal' loon hadden...
 
Enfin. Je hebt het punt. Hieronder een vergelijking van mijn brutoloon met dat van Eden Hazard.
 
En blijven herhalen: geld maakt niet gelukkig...
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten