vrijdag 8 maart 2013

Domme vragen bestaan toch

Vandaag opleiding gehad bij Federgon i.v.m. sociale wetgeving. Ik ben bijna door die cursus heen, en ze maakten het eigenlijk soms ingewikkelder dan noodzakelijk was. Zo veel nieuws heb ik ook niet geleerd eigenlijk. Was gewoon enkele hoofdstukken uit die cursus opnieuw vertellen, maar dan moeilijker. Soms. Echte didactische wonders heb ik vandaag dus niet aan het werk gezien.

In de categorie 'domme vragen bestaan toch' heb ik er wel eentje kunnen toevoegen. Waar het over ging weet ik niet meer, ik denk over de verplichting veiligheidsschoenen ofzo te leveren door het uitzendkantoor. Wettelijk is het niet verplocht, maar het kan wel opgenomen in de commerciële overeenkomst uitzendkantoor-klant/gebruiker. Was er zo'n slimme die vroeg: "Staat de commerciële overeenkomst dan boven de wet?" *zucht*.
Of om het met woorden van M. te zeggen: sociale wetgeving is echt geen kernfysica: als je ziet hoeveel poppemiekes er in uitzendkantoren zitten, moet je echt niet superintellectueel zijn om uitzendconsulent te zijn. Denk dat die vraag van zo'n poppemieke kwam. liepen er ook wel wat rond, zo fancy handtas, make-up en gegibber. Poppemiekes dus. Gelukkig heb ik de indruk dat er in Randstad Leuven meer inhoud zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten