vrijdag 1 januari 2016

2016

En zo zijn we weer een jaartje verder. Eind januari had ik, tegen beter weten in, enkele voornemens gepost. Het waren er 4 en 50% daarvan is gelukt.
Ik heb meer geblogd dan in 2014, zelfs meer dan in 2013. Al waren het soms ook maar opvulpostjes, de intentie was er. De tag van Wildcard is ook al làng beantwoord.
Jammer genoeg zijn we na 3,5 jaar nog steeds single (ik ben bijna 29, de kans dat ik nog een deftig lief vind, is zo goed als onbegonnen werk aan het worden) en naar jaarlijkse traditie -sinds 2008- heb ik ook nog eens mogen solliciteren...
Laten we voor 2016 hopen dat ik even veel mag bloggen als in 2015. Verder met voornemens gaan we niet, het zou op 31 december 2016 alleen voor teleurstelling kunnen zorgen en een, nieuwe, blijk van mijn naïviteit.

Een nieuw jaar is altijd een schone lei waarop mensen hopen dat het beter zal zijn dan het vorige jaar. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat niet zo is. Een nieuw jaar betekent 1) de verderzetting van de huidige miserie of 2) huidige miserie die door nieuwe wordt vervangen.

Laten we niet zo naïef zijn om te denken dat, omdat het 'toevallig' 1 januari is, de wereld ineens een mooiere plaats is geworden en alles vanaf vandaag wel beter zal gaan. Gewoon proberen het jaar heelhuids door te komen.
Een goede gezondheid en voor de rest zien we wel. Er alleen niet te veel op hopen. Je zou teleurgesteld kunnen worden...

2 opmerkingen:

  1. Ik wens je het beste toe voor 2016, maar inderdaad, in dit jaar gaan er veel dingen veranderen, niet altijd in het voordeel van de "gewone burger"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bijna 29 nog maar !!!! Mijn ellendigste verjaardag ooit was mijn dertigste ... maar het jaar erna leerde ik mijn man kennen, don't worry, it will happen !!!

    BeantwoordenVerwijderen