woensdag 30 september 2015

Roue de Paris


Niet zo gek ver van het zuidstation in Brussel, en vlakbij de plek waar ik mijn opleidingen heb, staat sinds een dikke week het reuzenrad dat vroeger in Parijs stond. Met een naam als 'Roue de Paris' zou het belachelijk zijn moest het uit Londen komen. :-) Je weet wel, het reuzenrad dat aan de Tuilleries stond en verkocht is geweest aan een Vlaamse foorkramer omdat de Parijzenaars een groter exemplaar gaan neerzetten.
 
In ieder geval is het een teken dat ik dringend nog eens naar Parijs moet gaan! En het verhoogt toch een beetje het Parijs-gevoel in Brussel. Nu nog de brede mooie lanen, een Arc de Triopmhe en een Louvre, knappe jongens (in Parijs lopen er hopen rond, Brussel is maar onderbedeeld op dat vlak) en een hoger veiligheidsgevoel en het komt nog een beetje in orde met Brussel.
 
Zoals ik al vaak heb gezegd: het enige nadeel aan mijn job (tot nog toe) is dat het in Brussel te doen is ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten