maandag 8 juni 2015

Processie van Echternach

Vorige week te horen gekregen dat ik mijn job verlies.
Alweer.
We raken er aan gewend.
Uiteindelijk komt alles wel goed. Ooit. In de verre toekomst.
 
Dus mijn leven staat weer maar eens op pauze, net wanneer je begint te denken dat je eindelijk kan dromen over een toekomst uit te bouwen, moet je op zoek naar een nieuwe inkomstenbron. om zo die toekomst hopelijk te kunnen uitbouwen. Deze keer niet door 'geen nieuw project is geen contract', maar door reorganisatie - mijn ontslag bij Randstad kan ik een beetje op mezelf schuiven. 20% van de mensen is ontslagen op kantoor (gevoel voor drama; in absolute cijfers is het minder indrukwekkend: 2 van de 9).
 
Enige probleem is dat het slechte periode is om zonder werk te vallen, zo vlak voor de zomer. en met mijn korte opdrachten (tegen wil en dank én zeker niet altijd wegens mijn schuld), wordt ik er niet aantrekkelijker op. Bovendien zie ik weinig interessante functies. Of heel ver weg; of puur administratie; of erg commercieel. Ik heb genoeg geleerd de afgelopen jaren om te weten wat wel of niet gaat werken. Ok, ook niet meteen zonder succes, ik weet het.
 
Ik ga ook terug solliciteren in het onderwijs. als ik op 1 september een voltijdse heb voor een schooljaar, heb ik meer werkzekerheid dan mijn vorige twee job (10 maanden t.o.v. 4,5 maanden en 9 maanden). Als ik toch nergens vast kan blijven in 'de privé', kan ik evengoed iets doen waar ik 3 jaar voor gestudeerd heb.
 
Mijn opzeg gaat volgende maandag in. Hopelijk heb ik tegen het einde ervan werk gevonden. Of zich op werk. moet daarom niet aansluitend zijn op het einde van mijn contract. Een week of enkele dagen kunnen herbronnen vooraleer te starten, mag ook.
 
Duimen, he.
Of om het met de woorden van de mama te zeggen: na 7 magere, zullen er nu wel 7 vette jaren aankomen, zeker. (aangezien ik sinds mijn afstuderen in 2008 vooral magere jaren gekend heb, beloofd 2016 interessant te worden. Of wie weet tovert 2015 nog wat uit zijn mouw, zodat het geen verloren jaar zal worden zoals 2012, 2013 en 2014 dat wel waren.)

 

1 opmerking:

  1. Alvast succes met het zoeken naar een nieuwe job. Je kent de slagen van de zweep ook al, maar het klopt, het is qua job aanbod erbarmelijk gesteld momenteel...

    BeantwoordenVerwijderen