dinsdag 19 mei 2015

Songfestivalweek (deel 1)


Vandaag de eerste halve finale. Met véél Oost-Europese landen. Ben benieuwd, want bij veel (niet allemaal) van die landen heb ik de indruk dat ze ergens in het Sovjet-tijdperk zijn blijven steken. Of als het dat niet is, komen de liedjes uit sletland. Denk aan Polen vorig jaar.
Om een lang verhaal kort te maken: ik verwacht niet veel soeps vanavond. Maar het is Songfestival en dan knijpen we al eens een oogje dicht^^.
 
België verdient, op basis van het lied en performance, om naar de finale te gaan. We zijn geografisch benadeeld met maar enkele niet-Oost-Europese landen in de halve finale, dus dat wordt nog spannend. Nederland is een zaagliedje. Alweer, net zoals vorig jaar - dat ze toen tweede zijn kunnen worden is me nog steeds een raadsel.
 
Maar het is niet allemaal kommer en kwel. Estland stuurt best een leuk liedje dat in je hoofd blijft zitten. Dat de zanger mooi op het beeld plakt, nemen we er graag bij. En dan laat ik me graag verrassen door enkele landen; ik heb nog niet elke inzending volledig gehoord. Roemenië en Hongarije durven best positief verrassen :-)
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten