vrijdag 4 januari 2013

Irritante soldenshoppers

Ik heb mij vandaag gewaagd aan snelsoldenshoppen in Leuven. Niet echt dat ik echt hoogdringend iets nodig had, maar je wist maar nooit. Een leuke rode trui ofzo was welkom (bij gebrek aan rode truien en een overdaad een blauw en grijs) of een leuke broek ter vervanging van eentje dat al een aantal jaren dienst doet. Maar helaas.
Nooit geweten dat er zo veel irritante mensen in één winkelstraat konden lopen. Met 150 rond één rek staan dat tot een rommelhoop getransformeerd was waarin ik zelfs de moeite niet meer doe om in te zoeken, of met 150 man rond een ordelijk rek zodat ik zeker niet kon zoeken achter iets leuks. Bij Esprit waren ze zelfs te lui om kleren die ze niet gingen kopen terug op de stapel te leggen en lagen de paskamers gewoon vol. Truien die aan die haakjes gehangen werden en waar dus die haak wel zal instaan, helaas als je die trui graag wou. Of ze staan kleren te passen in de winkel zelf, niet voor de roltrap zodat je ongelukken moet doen om van de roltrap te geraken of in de Jules (een winkel met MANNENkledij) vond een irritant wijf het nodig om haar valies mee te nemen in een winkel waar buiten de solden al niet zo veel plaats is.
Volgende week ga ik 's avonds nog eens snel soldenshoppen denk ik, op zoek naar een leuke broek als ik terug kom van de cursus. Op een niet-kerstvakantiedag om 16u30 verwacht ik geen 150 irritante mensen meer voor mijn neus te vinden en kan ik op mijn gemak kijken wat er is en wat er leuk uitziet. 't Is niet omdat het solden zijn dat het niet moet passen ofzo, anders is het zelfs aan -50% weggesmeten geld.

Heb ook wel veel (mooie) homo's gezien, amai. Veel koppeltjes, da's jammer. En ook veel lelijke mensen. Van het ene in het andere extreme. Het is erg om dat te zeggen van die lelijke mensen, maar voor mijn torenhoog laag zelfbeeld is het altijd 'leuk' om te merken dat Moeder Natuur andere mensen nog minder gunstig gezind is geweest dan voor mij. Gewoon eventjes vermelden :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten